Nick Hannes: Mediteran- Kontinuitet čovjeka

Nick Hannes je diplomirao na Royal Academy of Fine Arts (KASK) u Gentu 1997. Nakon što je osam godina proveo radeći kao fotoreporter, posvetio se dugoročnim dokumentarnim projektima koji često imaju socijalni ili politički značaj. Objavio je tri knjige: Red Journey (2009.) bavi se fazom prijelaza u post-sovjetskom društvu. Tradities (2011.) prikazuje popularne tradicije i kulturu zabave u Hannesovoj rodnoj Belgiji. Mediterranean. The Continuity of Man (2014.) supostavlja paralelne stvarnosti i paradokse mediteranske regije, fokusirajući se na mnoge suvremene probleme kao što su masovni turizam, urbanizacija, migracija i kriza u dvadeset zemalja. Hannesova fascinacija umjetnim urbanim razvojem odvela ga je u Dubai, gdje trenutno radi na novom projektu o konzumerizmu i rekreaciji. Izlagao je u brojnim muzejima i na fotografskim festivalima: Thessaloniki Biennial for Contemporary Art, Museum of Photography (Antwerpen), Bozar Centre for Fine Arts (Brisel), Flanders Center (Osaka, Japan), Breda Photo (Breda, Nizozemska), Centro Andaluz de la Fotografia (Almeria, Španjolska), Caja Granada (Španjolska), Foto Festiwal Lodz (Poljska), PhotoMed (Sanary-sur-Mer; Beirut), Head On (Sydney), Athens Photo Festival, FotoIstanbul itd. Profesor je dokumentarne fotografije na KASK/The School of Arts u Gentu (Belgija) od 2008.

Nick Hannes: Mediteran, kontinuitet čovjeka
Pacifik možda krasi nepromjenjiv i vječan aspekt više no bilo koji drugi ocean, no Sredozemno more slavi neprekidnost čovjeka.
Eernle Bradford
 
Mediteranska regija ima mnogo lica. Bogata je poviješću i blagoslovljena ugodnom klimom, a i najpopularnija je turistička destinacija na svijetu. Više od 220 milijuna turista sjati se na mediteranske plaže svake godine, čineći veliki pritisak na prirodni krajolik.
U isto vrijeme Mediteran funkcionira kao jarak oko tvrđave Europe. Unatoč opasnosti tisuće očajnih imigranata iz Afrike i Azije neprekidno pokušavaju preploviti more u otrcanim čamcima.
Od 2010. do 2014. proputovao sam uzduž i poprijeko po mediteranskim obalama dokumentirajući razne suvremene probleme kao što su turizam, urbanizacija, granice i migracija u dvadeset različitih zemalja na Sredozemnom moru. Dok sam radio na ovom projektu, u regiji su stalno odzvanjale vijesti: kriza u Grčkoj, Arapsko proljeće, brod izbjeglica, ratovi u Libiji, Siriji i Gazi.
Moje fotografije jukstapoziraju paralelne stvarnosti kako bi se stvari postavile u određenu perspektivu. Mediteran. Kontinuitet čovjeka moguće je sagledati kao dokumentarni portret regije i njenog Zeitgeista, karakteriziran ogromnim kontrastima i najrazličitijim krizama. Obogaćujuće raskrižje kultura na koje se Bradford referira u spomenutom citatu danas je postalo barijera. Kolijevka civilizacije danas je za mnoge postala grob.
Ovdje, na raskrižju prostora i vremena, gdje drevno more ravnodušno spaja ili razdvaja ljude; ovdje, baš kao na fotografijama Nicka Hannesa, ljudi su slučajni prolaznici u beskrupuloznom, stalno ponavljajućem prizoru koji nazivamo poviješću.
Michael De Cock


O eventu:

Izložba fotografija

Lokacija:

  • Galerija Makina / Pula-Pola

Datumi:

  • 04.05. - 10.06.18

Kontakt:

Prikaži