05.01.2018.

Središnja Istra s novim brendom u 2018.

Turistička zajednica Središnje Istre (TZSI) u 2018. godinu ulazi s novim vizualnim identitom i sloganom destinacije: Središnja Istra. Izvorna Istra.

Nakon što je na Javni poziv Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za dodjelu potpora turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima u 2017. godini kandidirala projekt Brendiranje središnje Istre, Turističkoj zajednici odobrena je potpora u iznosu od 20 tisuća kuna, a projekt je okončan krajem prosinca. 

Na konferenciji za novinare, održanoj 3. siječnja na vidikovcu Pazinska jama, nedavno opremljenom i uređenom također uz financijsku podršku HTZ-a, prezentirani su vizualni identitet, slogan te image brošura u izvedbi BBDO-a iz Zagreba koji je, sukladno smjernicama TZSI-a, odradio proces brendiranja uza sve metode i parametre  potrebne za implementaciju vizualnog identiteta (analize tržišta, definiranje temeljnih odrednica, idejno rješenje, izrada logotipa, vizualnog identiteta).

Novi je logotip stilski u suglasju s logotipima Hrvatske i Istre, a njegova je prva primjena osmišljena kroz prezentacijsku brošuru destinacije koja je priređena kao dvojezična u nekoliko verzija: hrvatsko-talijanskoj, englesko-njemačkoj i francusko-slovenskoj.

Brošura je dostupna u pdf formatu na našim web stranicama:
» www.istra.hr/hr/planiranje-putovanja/brosure/sredisnja-istra

 
Prema riječima direktorice Sanja Kantaruti, u novoj 2018., TZSI planira aktivnu promociju destinacije i to putem svih raspoloživih kanala, prvenstveno putem društvenih mreža, ali i nastupom na sajmovima u najznačajnijim emitivnim tržištima, odnosno zemljama njemačkog govornog područja.  
 
Do 31. prosinca 2017. na području TZSI, koja obuhvaća područje devet jedinica lokalne samouprave (Grad Pazin te općine Lupoglav, Cerovlje, Gračišće, Karojbu, Pićan, Sveti Lovreč, Sveti Petar u Šumi i Tinjan), odnosno petinu Istarske županije i jedina je turistička zajednica područja u Istri, boravilo je nešto više od 34.109 turista te je ostvareno 266.124 noćenja, što čini rast od 22 % u dolascima i 23 % u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. Trenutno je na području TZSI evidentirano 3.742 kreveta što je za 18% više nego protekle godine. Što se tiče broja smještajnih jedinica, trenutno ih je ukupno 810, a od čega na kuće za odmor otpada više od 50%, apartmane 37 %, sobe 10 %, dok ostatak čine seljačka domaćinstva, hotel te kamp odmorišta i kamp u domaćinstvu. Indeks povećanja u dolascima i noćenjima višestruko je veći od indeksa povećanja smještajnih kapaciteta. Od turista koji su u navedenom razdoblju boravili u središnjoj Istri, više od polovice ostvarenih noćenja činili su oni s njemačkog govornog područja; 54% Njemačka i 8% Austrija. Treći po brojnosti bili su Nizozemci s 7%, zatim gosti iz Belgije 6%, Velike Britanije s 5%, domaći 4% te iz Poljske i Italije s 2%. - navela je Kantaruti.  
 
Pročelnica UO za gospodarstvo, financije i proračun Grada Pazina, Maja Stranić Grah iznijela je podatke o turističkom prometu na području Grada Pazina, gdje je u 2017. godini ostvareno 9.602 dolazaka, odnosno 22% više u odnosu na prethodnu godinu te 53.776 noćenja, što čini povećanje od 43%. Kako je Stranić Grah navela, u odnosu na ostale općine u sastavu TZSI, u Pazinu je ostvareno najviše dolazaka gostiju, dok je prema broju noćenja, Pazin na 2. mjestu, odnosno odmah iza Općine Tinjan. Prema zemljama dolaska gostiju, najveći udio u noćenjima ostvaruju gosti iz Njemačke (47%), slijede ih domaći gosti (17%), zatim oni iz Austrije, Turske i Nizozemske. Za razliku od ostalog područja TZSI, na Pazinštini je zabilježen velik udio domaćih gostiju i gostiju iz Turske, koji svoj boravak u Pazinu najčešće ostvaruju iz poslovnih razloga. Broj objekata na području grada je 115, odnosno 22 % više nego lani, a broj kreveta 718, odnosno 23% više.  
 
 
Pojašnjenje novog vizualnog identiteta TZSI 
Grafičko rješenje znaka Turističke zajednice središnje Istre tematizira geografski položaj općina o kojima govorimo kada predstavljamo centralnu Istru. Karakterističan oblik trokuta poluotoka Istre iskorišten je kao referentni okvir za stavljanje naglaska na ono što se nalazi u njezinom središtu. Segmenti boja predstavljaju različite utjecaje kojima je središnja Istra izložena zahvaljujući svojem geografskom položaju, a naglasak (i vizualno najnaglašenija točka znaka) je upravo tamo gdje se ti utjecaji susreću – u centralnoj Istri. To se postiže kolorističkim naglaskom na središnju formu, samo srce Istre.
 
S kolorističke strane koristi se paleta boja utemeljena u podneblju koje predstavlja. Crveno-smeđa boja crvene istarske zemlje, zelena boja bujne biljne vegetacije i plava kao naznaka jedinstvenog položaja uz more.  
 
Rješenje je stilski u suglasju s logotipima Hrvatske turističke zajednice i Turističke zajednice Istre. Odabrana primarna tipografija i tretman linija u znaku su nepravilnog ruba poput poteza kista te time ostavljaju dojam prirodnosti i spontanosti.

 

Email

Međunarodne pohvale turističkoj Istri

  • Best Olive Oil Region in the world 2016, 2017 and 2018



  • Istria 52 Places To Go In 2017

  • 10 Best European
    Wine Destinations 2016

  • 10 Best Wine Travel Destinations 2015

  • World's 2nd Best Olive Oil Region 2010 - 2015

  • Top 10 Valentine's Day Retreats 2014

Uz značajnu medijsku pokrivenost u časopisima kao što su National Geographic Traveler i Huffington Post, te u uglednim turističkim vodičima kao što je Lonely Planet, međunarodni novinari i touroperatori nastavljaju hvaliti Istru i njenu ponudu, uvrštavajući je među najbolje svjetske destinacije.

Booking