Kandidature 2021
Inovativni proizvodi
Prijedlozi za dodjelu plakete Zlatna koza - Capra d'oro u kategoriji:
(1) Vodnjanske štorijice - Storielle dignanesi
[TZ grada Vodnjana]
Korištenje smart tehnologija za smart turizam: inovativan turistički proizvod u obliku stripa čiji su ilustratori domaći i inozemni strip majstori predstavlja zanimljiv medij kojim se želi doprijeti do mlađe publike, koja će kroz humoristične, ponekad sarkastične, događaje i likove otputovati u Vodnjanštinu kakva je nekada bila, a nakon čitanja, moći će se upustiti u istraživanje destinacije i posjetiti lokacije i znamenitosti prikazane u stripu. Cilj projekta je sačuvati legende, priče i usmenu predaju od njihova zaborava, educirati lokalno stanovništvo, a posjetiteljima pružiti drugačiju turističku brošuru s kojom će istraživati destinaciju i ujedno imati poseban suvenir sa svog boravka u destinaciji. Strip je nadopunjen AR realnošću i TaleUp aplikacijom. Posjetitelji mogu pogledati kako je izgledao nekadašnji kaštel u Vodnjanu koji je 1800. godine srušen kako bi nastao glavni trg. Kroz interaktivnu šetnju Vodnjanom, posjetitelji mogu pronaći likove iz stripa, skrivene po gradu. Aplikacija omogućuje fotografiranje s likovima/kaštelom u stvarnim lokacijama, čitanje stripa virtualno ili njegovo preuzimanje. Aplikacija se može koristiti i offline.
Online prezentacija projekta i strip
(2) Bake it away
[Strukovna škola Eugena Kumičića i Srednja škola Zvane Črnje, Rovinj-Rovigno]
Dvije srednje promišljaju novi turistički proizvod brandirajući ono što čitava zajednica sasvim jasno osjeća kao vlastiti identitet. "Bake it away" projekt je koji spaja nove tehnologije, kulturu, turizam i gastronomiju pokušavajući odgovoriti na pitanje novog turističkog proizvoda koji turistima pruža lokalno iskustvo kroz samostalno stvaranje vlastitog suvenira inspiriranog rovinjskom kulturnom baštinom. Prepoznatljivi rovinjski simboli poput sv. Eufemije, Balbijevog luka, rovinjske Batane, nara kao simbola grada, gradske ure i grba sv. Jurja, poslužili su kao slatki motivi. Učenici Srednje škole Zvane Črnje navedene su simbole pomoću IT tehnologija preveli u traženi format, isprintali ih na 3D printeru i pretvorili u kalupe za kolače. Učenici Strukovne škole Eugena Kumičića, smjera slastičarstvo, osmislili su recepte i ispekli kekse s navedenim motivima. Učenici smjera Turističko-hotelijerski komercijalist uz pomoć mentora iz udruge Faro11 osmislili su i realizirali ukrasnu vrećicu i kutiju u kojoj se realizirani keksi dijele.
Vesele vrećice i kutije s keksima [pdf]
FB Eugen Kumičić Rovinj: Poziv na prezentaciju na rovinjskoj rivi
(3) Eko Ližnjan 2021
[TZ općine Ližnjan, Općina Ližnjan i Hrvatska matica iseljenika]
U suradnji s Općinom Ližnjan i Hrvatskom maticom iseljenika na projektu Eco Heritage Task Force s ciljem očuvanja prirodne i kulturne baštine, održao se projekt Eco Ližnjan 2021. Sudionici hrvatskog podrijetla iz Mongolije, Bolivije, Argentine, Italije, Francuske i BIH, njih 15, prikupljali su otpad u priobalju Općine Ližnjan u sedam uvala. Prikupljeno je ukupno 35m³ otpada većinom sitne plastike, našlo se tu i odbačenih plastičnih ležaljki, stolica, automobilskih guma i sl. krupnog otpada. Polaznici su na akcije čišćenja priobalja odlazili biciklima te se i na taj način doprinijelo promoviranju zaštite okoliša i zdravog načina života. Imali su i radionice učenja hrvatskog jezika, radionice o moru na kojima su se upoznali sa ribljim vrstama našeg podmorja, izrađivali su minijature od prikupljenih kamenčića te su izradili suvenir od prikupljenih naplavina. Izradili su i dokumentarni film koji je usmjeren podizanju o važnosti zaštite okoliša na primjeru Općine Ližnjan. Financiranje projekta osigurano je bespovratnim sredstvima EU iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo.
Opis projekta
YouTube: Eco Ližnjan
(4) Istarski čips-panceta hit
[Pršutarna i stancija Buršić]
Istarski čips prvi je suhomesnati čips u Istri i Hrvatskoj. Osmišljen je kako bi imali nešto drugačije u Istri, nešto što jako malo država uopće ima. Nešto što može biti tako poseban poklon. Istarski čips proizvodi se od domaće pancete vlastite proizvodnje. Proizvodnja čipsa jako je zahtjevna jer nekad čak i klimatski uvjeti mogu djelovati na proizvod. Ovaj proizvod postao je spoj gastronomije i modernih grickalica.
www.istarskiprsut.com/trgovina-delikatese-bursic
Vrećice čipsa [pdf]
(5) re-Book male automatizirane slobodne knjižnice
[Majda Milevoj Klapčić, prof. Srednja škola Mate Blažine, Labin
i Petar Dundara, Fakultet elektrotehnike Zagreb, 1.god]
Automatizirane male slobodne knjižnice re-Book inovativno su rješenje koje obogaćuje turističku ponudu, potiče čitanje u skladu s nacionalnom kampanjom za poticanje čitanja, koristeći obnovljive izvore energije za svoje napajanje. Radi se o knjižnicama koje omogućuju besplatnu posudbu, povratak i donaciju knjiga lokalnom stanovništvu i turistima. Takve knjižnice ipak zahtijevaju nadzor i osobu koja ih po potrebi dopunjuje knjižnom građom, kao što je bio slučaj s prvom knjižnicom postavljenom u Rapcu. Ugradnjom tehnološke inovacije riješen je problem nadzora nad kućicom kako bi osoba koja je odgovorna za njeno funkcioniranje u svakom trenutku znala stvarno stanje popunjenosti. Informaciju o popunjenosti osoba prima putem SMS poruke. Knjižnice su nastale u partnerstvu s tvrtkom za proizvodnju namještaja Sobočan. Ideja je nagrađivana na međunarodnim sajmovima inovacija u Zagrebu i Beogradu. Slijedi postavljanje kućica na području Labin i Kršana te napodručju otoka Korčule.
Prezentacija projekta [pdf]
(6) Biciklističko-pješačka staza Štrika Ferata Kanfanar-Rovinj-Rovigno
[TZ grada Rovinja-Rovigno]
Trasa biciklističko-pješačke staze Štrika-Ferata proteže se duž nekadašnji željeznički odvojak Kanfanar - Rovinj, na duljini od 20.561 m, koji je nekad služio povezivanju gospodarskih centara Austro-Ugarske Monarhije s gradom Rovinjom, ondašnjim snažnim industrijskim središtem. Danas je taj odvojak željezničke pruge u funkciji biciklističko-pješačke staze nazvane Štrika Ferata. Grad Rovinj-Rovigno i Općina Kanfanar su u infrastrukturne radove i signalizaciju ukupno utrošili 2.455.000 kuna. Pristup samoj biciklističko-pješačkoj trasi omogućen je isključivo pješacima i biciklistima. Za promociju biciklističko-pješačke staze izrađena je knjiga standarda vizualnog identiteta Štrika-Ferata, karta staze u jezičnim varijantama HR / IT i DE / EN, promotivni video materijal. Staza se promovira na web stranicama i društvenim mrežama, a koristiti će se za obogaćivanje sportsko-rekreativnog života grada i okolice.
rovinj-tourism.com/hr/dozivite/biciklizam-i-pjesacenje/strika-ferata
Biciklističko-pješačka staza Štrika Ferata Kanfanar - Rovinj-Rovigno [pdf]
Knjiga-grafičkih-standarda [pdf] + Letak_HRIT [pdf] + Letak_ENDE [pdf]
YouTube: Štrika Ferata
(7) Viber naljepnice Gremo za Žminj
[TZ općine Žminj]
Kako na kreativan i inovativan način promovirati destinaciju u doba korone? Kao prva općina u Istri Žminj je dobio popularne Viber naljepnice koji su dizajnom na simpatičan način povezali tradiciju, kulturu, čakavsku baštinu i turističku ponudu. Naljepnice su posebne po žminjskom govoru, koji je zaštićen u kategoriji kulturne nematerijalne baštine Hrvatske. Vesele i šarene, s različitim svakodnevnim porukama osvježenje su u virtualnom svijetu komunikacija. Kod izrade stickera komunikacija je prilagođena svakodnevnim situacijama koristeći žminjski govor, a u njih su uklopljeni prepoznatljivi elementi žminjske ponude. Vodilo se računa da stvaraju pozitivne asocijacije uz destinaciju. Boje koje dominiraju su svježe i opuštajuće, prvenstveno zelena i plava, kao direktna asocijacija na netaknutu prirodu i mir u kojima može uživati svatko tko posjeti Žminj. Ali također i crvena, koja budi čula i apetit. Ovaj projekt, zbog sinergije suvremenih kanala komunikacije i tradicijskog govora, je među jedinstvenim novim načinima promicanja destinacije i očuvanja kulturne baštine u Hrvatskoj.
Viber Sticker Market: Gremo za Žminj, službene naljepnice
(8) Ecodog
[Ecodog Hrvatska]
Ecodog vrećica je patentirana ekološka vrećica izrađena od 100% recikliranog papira i kartona, proizvedena u EU koja služi za prikupljanje psećeg izmeta. Za svoj proizvod/rad dobili su pismo potpore izdano od strane Ministarstva turizma i sporta te Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH. Ecodog vrećica zavirila je i u turistički sektor. Implementiranjem ecodog rješenja u ponudi turističkog sektora (hoteli/vile/ apartmani/ kampovi), gosti ostaju ugodno iznenađeni primjenom takvog rješenja te njihov boravak poprima i visoku ekološku notu o čemu svjedoče iskustva gostiju smještenih u objektu Villa Casa Manare u Marčani. U sklopu projekta kojeg provodi klaster turističkih zajednica Marčane, Pule, Vodnjana, Fažane, Medulina i Ližnjana, u više od 250 objekata, u kojima je dozvoljen boravak kućnih ljubimaca, besplatno će se posjetiteljima dijeliti ecodog vrećice. Projekt je prepoznao i Internet portal ecobnb, čiji su partner, a pod čijim okriljem djeluje više od 3700 objekata na području EU koji promoviraju održivi ekološki turizam.
Prezentacija proizvoda [pdf]
Detaljan opis: www.ecodog.shop
(9) Maro Smart Play Valamar Diamant Hotel
[Valamar d.d.]
Prvi Maro Smart Play koncept uspješno je implementiran u Valamar Diamant Hotelu te predstavlja prostor za dječju igru s inovativnom opremom koja istovremeno potiče intelektualni, emocionalni, društveni i fizički razvoj. Nova usluga za male goste Valamara i njihove obitelji oblikovan je kao interaktivna izložba različitih atrakcija za dječju igru koja se postavlja u hotelske prostore, a temelji se na nestrukturiranoj dječjoj igri, bez unaprijed zadanih pravila i djeci omogućuje razvijanje kreativnosti i temeljnih STEM vještina. Maro Smart Play je atrakcija koja omogućuje diferenciranje cijelog hotela/resorta na tržištu obitelji s djecom, odnosno značajno se razlikuje od klasičnih igraonica (playrooms). Temeljne karakteristike igraonica nadograđena su jasnom diferencijacijom Maro Smart Play: holistički razvoj djece kroz igru (smart play koncept temeljen na inovativnoj opremi), oduševljenje (jedinstvene atrakcije), zajednička aktivnost cijele obitelji. U hotelu je postavljeno šest atrakcija koje potiču različite elemente iskustva.
Opširnije o projektu [pdf]
www.valamar.com/hr/hoteli-porec/valamar-diamant-hotel-residence/maro-garancija-kvalitete
(10) Fisherman safari, ribolovni izlet s lokalnim ribarom
[DR boats, obrt za morski ribolov i usluge]
U obiteljskom obrtu otac i sin strastveno se bave drugačijom turističkom ponudom. Ribarskom brodicom opremljenom za turizam, zajedno s gostima love ribu s vršama, parangalima, ribarskim mrežama i udicom, prema njihovim željama. Već više od 20 godina gostima pružaju izravan kontakt s morem, upoznavajući ih s tradicijom ribarenja i tehnikama lova, uče ih prepoznavanju ribljih vrsta i priređuju malu školu pecanja. S individualnim pristupom prema svakom posjetitelju nastoje ispuniti svaku njegovu želju. Skupine koje posljednjih godina pune ovu obiteljsku brodicu dvojice ribara su obitelji s malom djecom, društva prijatelja, pojedinaca željnih avantura i izazova, ali potvrdili su se i kao izvrsna platforma za razne team buildinge. Iznimno je značajan i njihov doprinos osnutku Udruge građana Batana salvorina i realizaciji desetine projekata u svrhu promocije ribarstva u turizmu i školstvu.
Opširnije o projektu [pdf]
dr-boats-fishing-trip.business.site
IG drboats_sea_fishing
(11) Online kušaona maslinovog ulja
[Villa Annette]
U današnje vrijeme sve se više prakticira online komunikacija, trenutno radi cjelokupne epidemiološke situacije, a kasnije će također ostati kao bitan oblik održavanja komunikacije. Ideja ovog online projekta je da se zainteresiranim korisnicima, nakon uplate kotizacije za degustaciju maslinovog ulja, na kućnu adresu pošalju tražene boce maslinovog ulja koje bi trebale stići do dogovorenog termina te da se tada održi online degustacija, putem neke od platformi koje podržavaju video pozive. Korisnik bi kod sebe imao maslinovo ulje za degustaciju i potrebne materijale, a stručni degustator bi ga vodio korak po korak do uspješnog i ispravnog kušanja na način da se spoznaju sva senzorska svojstva koje maslinovo ulje nudi. Projekt je ponudio nove, višestruke koristi kroz novi kanal prodaje, razvoj brenda, te promociju podneblja.
villa-annette.com/hr/kusanje-maslinovog-ulja
Primjeri vođenih degustacija:
Kako prepoznati dobro maslinovo ulje
Kako kušati ulje