Kršonski pir
Kršonski pir, folklorni izričaj narodnog običaja vjenčanja karakterističan za Kršan i okolicu, tijekom devet scena autentično prati udvaranje, zaruke i vjenčanje između mladića Morka i djevojke Tonine, a završava krštenjem njihova djeteta.
Da bi osvojio srce svoje odabranice, mladić u društvu prijatelja pjeva Tonini ispod prozora narodnu pjesmu na tanko i debelo 'Priša san ti pod barkon kantati' ne bi li joj dokazao svoju ljubav. Tijekom druge scene, ujedno i najvažnije, pod nazivom 'Prvi tanac', zaljubljeni mladić Morko, usprkos tome što ga 'kapo balo' nije odredio da pleše balon sa svojom ljubavi te stoga nije mogao razgovarati s njom, nakon drugog plesa, prema narodnom običaju, ima pravo prići osobi s kojom pleše njegova simpatija te ga zamoliti da mu ustupi 'Jenu ruku balona', ne bi li mogao zaplesati i razgovarati, odnosno zaprositi svoju simpatiju, što je on i učinio. Plešući i ragovarajući s njim, djevojka se obećala mladiću.
Preostale scene 'Kršonskog pira' kroz pjesmu i ples opisuju tijek svadbene povorke i običaje koji prate sam čin vjenčanja – od dolaska po mladu preko odlaska u crkvu i blagovanja kod mlade i kumova do konačnog svadbenog veselja kod mladoženje tijekom kojega sretni par lomi kolač ne bi li na taj način simbolično ustanovili tko će od njih duže živjeti.
Zanimljivo je da se uvijek prilikom darivanja, bilo mladenke i mladoženje, odnosno kumova i roditelja, kao poklon uvijek spominje kolač koji je očito za Istrane imao simboličko značenje potvrde ljubavi i poštovanja. Pir završava scenom koja prati povorku koja sudjeluje u krštenju Morkovog i Tonininog djeteta Mikule - simbolom ljubavi između dvoje vjenčanih.