Hrvatski turizam prezentiran u Latinskoj Americi
U hrvatskom klubu Estadio Croata u središtu Čilea održana je posebna prezentacija ukupne hrvatske turističke ponude u sklopu 28. Catad’Ora, najprestižnijeg i najpopularnijeg vinskog natjecanja i ocjenjivanja vina i žestokih pića Latinske Amerike, koje se održava u Santiagu de Chileu i na kojem je Hrvatska po prvi puta imala status Zemlje partnera. Natjecanje se održava od 1995. godine, a na ovogodišnjem izdanju ocjenjivalo se ukupno 1.300 uzoraka iz 20 zemalja svijeta.
Iako su predstavljena sva bogatstva hrvatskog turizma, poseban fokus prezentacije, održane za 70 najznačajnijih čileanskih turoperatora, agenata, turističkih novinara i travel blogere, stavljen je na nautički turizam, razvedenu obalu, čistoću mora, netaknutu prirodu, ali i na sigurnost Hrvatske kao turističke destinacije te vrhunsku eno-gastronomiju. Nacionalnu turističku ponudu predstavili su Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Tomislav Fain, direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija te Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj, dok je okupljene sudionike na početku događanja pozdravila Mira Martinec, veleposlanica Republike Hrvatske u Čileu.
„Catad’Or je prilika za predstavljanje naših vrhunskih vina, ali i Hrvatske kao popularne i poželjne turističke destinacije na Mediteranu. Hrvatska je na globalnoj razini sve prepoznatljivija kao sigurna odmorišna destinacija, međutim, sve smo prepoznatljiviji i kao visoko kvalitetno eno-gastronomsko odredište. Status Zemlje partnera na prestižnom Catad'Oru pružio je mogućnost za dodatni iskorak u predstavljanju naše turističke ponude na ovom dalekom tržištu s velikim potencijalom, posebice kada znamo brojnost vrlo cijenjene hrvatske dijaspore u Čileu i cijeloj Latinskoj Americi. Vjerujem kako smo ovime svima njima dodatno približili našu zemlju koja se, vidjeli smo ovdje, itekako voli i na daljinu“, izjavio je direktor Staničić, nadodavši kako vjeruje da će mnogi Hrvati, koji to još nisu, doći u našu zemlju i upoznati destinacije svojih predaka.
Kada govorimo o dalekim tržištima i turističkim agencijama, prema riječima Tomislava Faina iz UHPA-e, interes za hrvatskim destinacijama ne jenjava unatoč svim globalnim izazovima. „Naša je zemlja na globalnoj razini prepoznata po različitim aspektima turističke ponude koji našu zemlju čine prepoznatljivom i atraktivnom turističkom destinacijom. Za agencije je vrlo važno prepoznati preferencije svakog pojedinog tržišta kako bi kreirale ponude koje će odgovarati interesima putnika koje želimo privući u hrvatske destinacije“, naglasio je Fain.
Pozitivne trendove s tržišta Čilea potvrđuju i podaci sustava eVisitor prema kojima je s ovog tržišta u dosadašnjem dijelu godine ostvareno preko 15.000 dolazaka i 46.000 noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 18 posto u dolascima i 13 posto u noćenjima.
„Potencijal za još boljom i snažnijom ekonomskom suradnjom između zemalja Latinske Amerike i Hrvatske itekako postoji, osobito na području energetike, farmacije, IT-a, prehrambene i elektroindustrije, ali i turizma. Otvaranje novih poslovnih mogućnosti nužan je korak u jačanju turističkih tijekova među zemljama, ali i gospodarstva generalno“, rekao je Radoš iz HGK.
Da je prezentacijom hrvatskog turizma u Čileu napravljen značajan i vrlo pozitivan iskorak u približavanju Hrvatske na ovom području naglasila je i Mira Martinec, veleposlanica Republike Hrvatske u Čileu. „Mogućnosti koje pruža Hrvatska kao mediteransko-kontinentalna turistička destinacija u srcu Europe su mnogobrojne. Ova aktivnost HTZ-a sigurno će rezultirati značajnim interesom ovog velikog tržišta i zbog toga što je prezentacija učinjena pred velikim brojem predstavnika raznih djelatnosti u turističkoj industriji. Čile nema niti jedan veliki turistički sajam te je važno približiti se tom velikom i nedovoljno istraženim turističkom bazenu u kojemu leži potencijal klijenata koji si mogu i žele priuštiti zanimljiva ljetovanja u daleke krajeve. Također, ovo je zemlja s preko 250.000 osoba podrijetlom Hrvata, koji su emotivno vezani za zemlju svojih predaka, koju rado posjećuju familijarno u grupama od 20 i više članova obitelji“, zaključila je Martinec.
Uz podršku Hrvatske gospodarske komore na ovogodišnjem izdanju manifestacije Catad'Or World Wine Awards prezentiraju se vinarije Kutjevo, Badel 1862, Jako vino i Agrolaguna, te predstavnici regionalnih organizacija u Hrvatskoj. Iz naše zemlje poslan je 41 uzorak vina (17 bijelih, 20 crnih, 1 rose i 3 pjenušava) i sedam uzoraka destilata.
[20/11/2023]