Istražite prošlost Istre s tradicijskim igrama
Putovanje kroz običaje, povijest i tradiciju Istre započinje istražujući brojne igre koje su se tijekom davnih vremena igrale u Istri, a neke od njih su i dan danas prisutne.
Pljočkanje ili pločkanje je igra koja seže daleko u povijest Istre, a osmislili su je pastiri kako bi skratili vrijeme tijekom čuvanja stoke, ili pak nedjeljom u trenucima odmora od rada. Danas je to prava sportska igra za koju postoje definirana pravila, a održava se na pučkim feštama diljem Istre. Za igru je potrebno imati manji okrugli kamen veličine dlana, koji se u Istri naziva pljočka i jedan veći kamen čije je ime grota. Mogu igrati najmanje dva igrača, a pobjednik je onaj koji pljočku baci najbliže groti, a baca se s linije duge pet metara.
Kartaške igre su oduvijek bile dio tradicije i kulture ovog podneblja te načina na koji se provodi slobodno vrijeme u Istri, ispijajući vino, tijekom druženja u konobama. Najpopularnije su kartaške igre koje potječu iz Italije, briškula (tal. briscola) i trešete (tal. tressette), a koje su se potpuno udomaćile na području Istre te u ostalim primorskim krajevima i postale autohtone. Obično se igraju jedna iza druge, naizmjence, a terminologija koja prati ove dvije kartaške igre je mješavina talijanskog i hrvatskog jezika s velikim utjecajem istarskog dijalekta. Ono što karakterizira također ove kartaške igre je znakovno komuniciranje ili moti (neprimjetni znakovi) između partnera u igri kojim se postiže maksimalni učinak iskorištavanja raspoloživih karata u svrhu pobjede te daje igrama dodatnu zabavnu notu.
Trka na prstenac je viteška igra koja je postala zaštitni znak malog istarskog mjesta, Barbana, a prvi se put održala 1696. godine kada ju je organizirala mletačka obitelj Loredan. Oni su tada bili vlasnici Barbana, a željeli su tijekom sajamskih događanja privući što više posjetitelja. Natjecatelji su većinom bili plemići i građani, koji su posjedovali konja i vitešku opremu.
Igra zapravo nije laka, zbog čega pripreme kreću i mjesecima ranije, kako bi se pobjedilo. Cilj je u punom galopu proći stazu od 150 metara unutar 12 sekundi i kopljem pogoditi prstenac, a svaki natjecatelj prolazi stazu tri puta.
Sastoji se od dva međusobno spojena koncentrična kruga, zbog čega postoje četiri polja. Pogodak sa strane donosi pola boda, ispod jedan, iznad sredine dva, a pogodak u sredinu tri.
Pobjednika određuju suci, a vitez koji osvoji najviše bodova, proglašava se cjelokupnim pobjednikom Trke na prstenac.
Više informacija o Barbanu, mjestu u kojem se održava ova zahtjevna viteška igra pročitajte ovdje.